Nu är han här!

Idag har vi köpt julgran. Han heter tydligen Erik och är ovanligt snygg för att vara en gran som bor i vårt hus. Vi brukar annars göra det till en sport att hitta granar som inte riktigt ser ut som alla andra. Men i år är jag mycket nöjd.


Vi gav oss ut i kylan och efter att ha varit på (enligt David) alla platser i stan som säljer granar så hittade vi äntligen Erik, utanför Gränby Centrum.




Vi körde hem två granar i våran lilla bil. En till oss och en till Davids föräldrar.
Det var bara lite trångt.




Nu är han färdigklädd med ljus och kulor. Det är bara paketen som fattas.
Det ska jag ta tag i en annan dag. En av mina mååånga lediga dagar framöver.

 
I våran gran finns bara rött och guld. Precis som i mammas gran har jag konstaterat.

Louise

Vilken fin gran. Det blir liksomjul på riktigt när granen är inne.

David

Vi va på ju typ på "Alla Ställen som säljer granar".

Folk överallt va de oxå.

smäm

fin!!

Johanna

Vilken fin gran :) ska nog ge mig ut i skogen och hugga en, börjar bli dags ;) eller så ber jag bara pappa att hugga en :D

Kadri

Fin gran!!!

Sara

Erik är verkligen stilig!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress