Frustration på hög nivå

Jag gillar inte gnälliga och klagande blogginlägg men i mitt extremt höggravida tillstånd med hormoner som flyger åt alla möjliga håll kommer här ett just sådant inlägg i alla fall.


Efter en aldeles utmärkt idé från käraste syster så beslutade jag mig för att sy egna skötunderlägg till bebisen. Perfekt att ha med i skötväskan så man slipper lägga sin lilla skatt på nåt äckligt skötbord nån stans.
Jag har köpt plastad froté och handdukar och igår tog jag äntligen tag i saken och satte mig ner och nålade ihop allting. Vad som bör tilläggas är att det här med att sy inte på något sett är nån favoritsysselsättning hos mig. Milt uttryckt. Men ändå, so far so good.

Nu kommer vi till den frustrerade biten. Efter allt detta nålande plockar jag fram symanskinen, listar ut hur man ska trä den, fixar och grejar enbart för att upptäcka att den gripande manicken har bestämt sig för att inte fungera över huvud taget!
Ja, jag vet, det hade givetvis varit en väldigt bra idé att prova om den funkade innan jag fixade allt annat. Speciellt eftersom att jag viste att den lever sitt eget liv och inte alltid är så tjänstvänlig. Men det gjorde jag inte.

Nu väljer jag att glömma hela projektet, i alla fall tills jag hittar en annan symaskin. Istället tänker jag bädda ner mig i soffan med en burk Ben & Jerry och se en mysig film. Mycket trevligare onsdageftermiddags sysselsättning ändå...
Sara

Det blir nog bra det där... film i soffan är precis vad jag längtar efter också! <3

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress