Mastig chokladpaj
Idag provade jag ett recept från en av mina chokladreceptböcker. En riktigt mastig chokladpaj.
 
Jag halverade receptet för tanken var bara få en liten smakbit. Det blev en super gullig liten paj som jag gjorde i en 12 cm form. Den passade perfekt på mitt minitårtfat från Indiska.
 
Jag toppade den med vispad grädde, strössel i pastellfärger och några små blommor av sugarpaste.
 
Pajen bestod av ett lager med kolakräm gjord på bland annat kondenserad mjölk. Och ett lager med chokladkräm. Botten är en blandning av kaksmulor och smält smör.
 
Den blev som sagt riktigt mastig. Lite för mastig för min smak men gullig blev den.
Sara

Ser fruktansvärt gott ut :)

smäm

Word på Saras kommentar!!!!!!

Catta

Ja, det ser jättegott ut :) Fast jag tycker inte heller om när det blir för sött, så vet inte om jag skulle tycka om den, men fin är den iaf ;)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress