En vintertårta

Jag bestämde mig för att inspireras av min systerson Wilmer som har något av mottot "Firas vad som firas kan". Därför har jag bakat en tårta till idag när vi får finbesök av Familjen Hofgren. Det förstår ju vem som helst att det måste firas med en tårta!


Det fick bli en tårta med temat vinter eftersom snön och kylan äntligen har infunnit sig här i Uppsala.


En pingvin har fått en snöboll i huvudet och blev mycket förvånad.


En annan försöker spela oskyldig.


Och en tredje pingvin sitter på kanten av isflaket och fiskar.

Oj så roligt det var att göra den här tårtan. Jag har knappt kunnat slita mig från tårtfixet och därför har det blivit några riktigt sena kvällar. När jag sen väl har lagt mig har jag drömt om tårtor. Kunde aldrig föreställa mig att det här skulle vara så kul!
svintoflickan

men ååå så duktig du är..

vilken uuuunderbar tårta.

vilken begåvning!!!!!!



tänk er lille kille är inte så liten längre.

vad mysigt de är se varandras barn.



ha det så bra.



kramis

Anna

Den blev jätte bra!!!!

Josef

Cool!! va duktig du är.

Man kan inte annat än bli mäkta imponerad.

Hatten av för dig.

Farmor

Va kul den blev det skall bli roligt att höra vad Wilmer, Alfred och Elivira tyckte och så Levi förstås men han tycker ju att hans mamma är bäst alltid!

Smäm

Grymt fin!!!!!

E.Beyond

åh vad gullig! En sån skulle jag viljat haft min min födelsedag! Vad är det i den?

Hanna

oj, sååååå fin!

Är oxå sugen på att baka tårta nu. Bakar du bottnarna oxå till dina tårtor? Förslag på vad man ska ha i?! :-)

Funderar på att försöka mig på en till söndag, då E ska barnvälsignas. Får se om jag får tummen ur...:-)

Kram

Hanna

...som fyllning alltså! Inte vad man ska ha i bottnarna, för att förtydliga :-)

Hanna

...som fyllning alltså! Inte vad man ska ha i bottnarna, för att förtydliga :-)

Anna

Hanna: Det var köpta bottnar i pingvintårtan men ska prova att baka egna nu ikväll. Jag gillar att ha vaniljkräm och mosade bär av nåt slag som fyllning =)

Em

Sjukt snygg! Synd bara att du börjat med detta nu annars hade jag tvingat dig att göra en till Skruttans kalas!! ;-) Hade blivit kung ju!!

Fia

WOW! Snacka om jag fick inspiration nu till lillkottens 1 års tårta! :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress