En pysselkväll

Igår kväll kom Anna förbi och pysslade med mig. Anna började med en tavla till Mayas rum. Kan tänka mig att man snart kan se det färdiga resultatet om man kikar in på hennes blogg.


Jag provade att göra lite olika grejor av sugarpaste. Började med att färga den i några olika färger.


Sen blev det en hel hög med små blommor som ska få pryda tårtan sen.


Jag ville mest se hur svårt det egentligen är att göra grejor av sugarpaste och provade lite allt möjligt. Här är det som var tänk att bli pärlor som istället fick bli snöbollar. Hade behövt lite glitter på dem för att få dem till pärlor. Snöbollarna fick sällskap av en frusen groda på en liten isplätt.
Anna

Hahaha! Det blev ju jätte fint!! Vem fick äta den då? Jag är fortfarande sugen på tårta!;)

Sommartjejen

Hur gör man sugerpaste?

Kanske ska börja öva jag med, min son fyller ju i sommar och har önskat sig en tåg tårta! =)

Charlotte m

De blev ju jätte fina. Har varit sugen på att pröva själv ett tag. Köpte du sp eller gjorde du egen?

Anna

Svar: Jag köpte sugarpasten på panduro. Men jag har sett recept på att göra egen på olika tårtbloggar.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress