En liten sjukling

I förrgår kväll när vi hade lagt Levi började han hosta lite från och till. Efter en stund blev det mycket värre. Han hostade så hysteriskt att det lät som han skulle kräkas. Till slut ringde jag sjukvårdsupplysningen för jag tyckte det började bli obehagligt. De tippade på slemhosta och rekomenderade högläge och vatten, så vi körde på det.
Det hjälpte inte det minsta utan natten blev alldeles hemsk. Han var glödhet av feber och vaknade ungefär hela tiden och hostade så han nästan inte fick nån luft. Tidigt på morgonen bestämde vi oss för att åka in till närakuten.
Efter en timma där skickade de oss vidare till till barnakuten där de hörde honom hosta och skickade oss direkt vidare till öron, näsa, hals. Han hade fått krupp. Eller falsk krupp som det visst kallas.
Efter några undersökningar, som minst sagt inte uppskattades av Levi, fick han andas i en mask. Han gallskrek konstant och mamma hjärtat blödde.
Tyvärr hjälpte det inte tillräckligt så innan vi fick åka hem fick han kortisontabletter och hostmedicin.

Nu är vi hemma och han hostar inte lika mycket längre men han mår fortfarande dåligt. Har aldrig sett honom så ynklig förut. Mitt lilla ♥
Sara

Krya, krya lilla Levi <3

Smäm

Stackars liten!!! Krya på dig! Kram

Sommartjejen

Falsk krupp har Viktor med och det är fruktansvärt jobbigt för de små liven och hjärtskärande för oss föräldrar. Upprätt tillstånd, ut i natten och andas frisk luft brukar hjälpa efter 30-60min. Vi fick också Betapred (tror jag det heter) som är luftvidgande och 10 små tabletter man löser upp i vatten som de dricker och då går det lättare att andas. En tröst är att det går över när de blir större, i år har vi inte haft någon krupp natt än så länge. STOR KRAM!

Nina

Nämen, usch och fy vad otäckt!! Hoppas det inte kommer fler gånger! Men vilken liten sötis du har. Kom på att jag aldrig svarade på din fråga om min E. Han är i alla fall 14 månader nu=)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress