En oväntat bra dag
En dag när det var mulet och jag var lite så där halvsur för att vädret inte var på topp följde Levi och jag med David bort till surfcentret.
 
Levi hjälpte till att fixa iordning brädan.
 
Sen tittade vi på en stund när pappan "fuffade".
 
Lite senare gick vi upp till centret igen där Levi hittade en kompis. Den här lilla flickan hade pinnar som Levi gärna ville låna. Men eftersom att hon pratade ett annat språk förstod hon inte vad han sa.
 
Och oj så många gånger vi har pratat om detta. Det satte sig verkligen fast i Levis lilla huvud.
 
När vi vinkat hej då till flickan med pinnen gick vi en promenad längs stranden.
 
Vi skulle nämligen gå bort till piren för att titta när fiskarna kom in med dagens fångst.
 
 
 
 
 
Vi tittade länge och väl på alla som gjorde iordning på fiskarna så att man skulle kunna äta dem sen. Även detta blev nåt som satte sig fast i det lilla huvudet. Att man kan ÄTA fiskar, tänk så skojigt!
 
Sen var det mellanmålsdags så vi promenerade tillbaka till Club Mistral och på resturangen bredvid köpte vi en macka till Levi och sen somnade han där i vagnen.
 
Och den här stunden utsåg jag genast till resans bästa. Helt ljuvligt att sitta i halvskuggan, läsa en bok och höra havet och vågorna.
 
Jag satt där länge, länge och tillslut kom David upp från vattnet och vi beställde in lunch. Jag åt grillad hummer som så klart var toppen god. Lagom till att vi ätit upp vaknade Levi och snart tog vi en taxi tillbaka till hotellet för att spendera resten av dagen vid poolen då det hunnit bli riktigt stålande väder igen.
Så, det som började som em mulen surdag slutade faktiskt som resans bästa.
Sara

Gaaaah, vad härligt!!! :)

smäm

vad härligt! den där hummern såg svingod ut!

isola

gud vilka härliga bilder!

Fanny

Har alltid velat lära mig surfa..!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress