French Toast Roll-Ups
Här om dagen hittade jag ett recept som lockade lite extra. Tyckte det behövde testas så det gjorde jag.
Receptet är på French Toast Roll-Ups. Alltså Fattiga Riddare som man fyller med nåt smaskigt och rullar ihop till en rulle.
Jag började med att skära bort kanterna på några skivor formfranska.
 
Sen plattade jag ut brödskivorna med hjälp av en liten kavel.
 
Jag ville ha någon slags choklad i mina rolls, utan att få det allt för sött. Blandade ner lite Oboypulver i en klick färskost och det smakade toppen!
 

Jag gjorde några olika varianter. Några med blåbär och några med banan.
 
Till blåbären använde jag naturell färskost. När de är färdigfyllda är det bara att rulla ihop brödet till en liten rulle.
 
Doppa dem i uppvispat ägg och steka med lite smör i stekpannan. Stek runt om tills dem är alldeles gyllenbruna och rulla dem sedan i socker och kanel.
 
Yummie!
Sara

Mmmmmm va gott det ser ut! :)

Veronica

Ser supergott ut! Blev hungrig nu! :-)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress