Ett nytt recept
Jag har kollat en del på "Jamie Oliver 15 minute meals" och idag tyckte jag att det var dags att prova ett av hans recept. "Gorgeous greek chicken with herby vegetable couscous & tzatziki".
Receptet hittar man om man klickar här.
 
Jag hade fin, fin hjälp av lilla febrisen så några 15 minuter var det inte att tala om. Men det gör inte så mycket när man Vabar och har all tid i världen att fylla ut med lagom ansträngande aktiviteter.
 
För att få det att gå på 15 min hade jag oxå behövt en matberedare, som receptet säger. Det äger jag dock ingen så det var bara att hacka för hand istället.
 
Mr. Oliver rekommenderar 1 mått couscous till 2 mått vatten och det funkade perfekt!
 
The chicken.
 
Rätten får helt klart godkänt! Nu följde jag dock inte receptet till punkt och pricka utan anpassade det lite efter oss. Förhoppningsvis provar jag ett till nytt recept imorgon igen.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress