Fiskgrytspremiär
Idag provade jag att laga nåt som aldrig lagats i vårt hem förut, nämligen fiskgryta.
Eftersom att min älskade make är något av en fiskhatare så blir det lixom aldrig av att prova nya spännande fiskrätter. Nu när jag har dagbarn försöker jag dock servera fisk minst en gång i veckan och då kan det ju vara trevligt med lite variation. Det här receptet tackar jag min fina syster för. Hon är så underbar att hon lite titt som tätt skickar iväg ett lättlagat, typiskt bra, "förbereda dagen innan mat" -recept till mig.
 
Det här behöver du:
Fiskkuber, blandade sorter (Vill man göra det riktigt enkelt så finns det färdigtärnade att köpa)
Morot (Jag la även till lite potatis)
Purjolök
Körsbärstomater
Två burkar creme fraiche saffran/tomat
Fiskfond eller fiskbuljongtärning
 
Ta så mycket eller lite av allting som du själv tycker blir bra.
 
Gör så här:
Skiva morot och purjolök.
 

Fräs skivorna i en gryta.
Häll i 1/2 liter vatten (mer om man vll göra en soppa istället för en gryta) och en buljongtärning.
Koka upp och ha sedan i fiskkuberna. Koka i ca 5 min.
 
Dela tomaterna och tillsätt dem tillsammans med creme fraichen. Värm tills allt blivit lagom varmt.
 
Klart!
 
För ett tag sen åt jag en fiskgryta på Stationen här i Uppsala som var helt vansinnigt god. Den här smakade väldigt likt den!
Sommartjejen

Det där måste jag prova! Tack för tipset båda systrarna fd larsson. =)
KRAMIS

Emilie

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

Sara

Och jag är mycket tacksam tillbaka att du lägger upp det här så jag slipper rota fram mitt eget recept :P krams

Anna

Haha! Perfekt ju Sara ;)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress