Whoopies
Idag har jag och barnen bakat Whoopies. Jag hade aldrig provat det förut och hade jag läst igenom arbetsbeskrivningen innan vi började hade vi kanske valt att baka något annat, just med barnen.
 
När alla ingredienser var blandade skulle man nämligen blöta ner händerna för att sedan forma små bollar av den extremt kletiga smeten. Det var inte helt lätt för de små men några bollar lyckades de ändå få till, resten fick jag hjäla till med.
 
Det braiga med Whoopies är att de flyter ut så mycket så även fast det var svårt för baren att få till bollar av smeten så blev deras kakor jätte fina när de kom ut ur ugnen.
 
Vi valde att göra våra kakor rosa och som fyllning använde vi Philadelphia Marabou, för att inte behöva lägga så mycket tid på just den delen.
 
Såhär i efterhand funderar jag på om vi inte lika gärna kunde ha klickat ut smeten med en sked för att göra det lite enklare. Får prova det nästa gång.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress