Hemmagjord granola
Jag tycker det är svårt att hitta god müsli. Kanske speciellt eftersom att de flesta innehåller massa nötter som jag inte kan äta. Därför började jag för ett tag sen att göra min egen.  Det är ungefär hur enkelt som helst och blir  verkligen ur gott!
 
Jag använder havregryn, lite olika frön och pistagenötter.
 
Receptet jag utgått från finns hon Leila och innehåller både olja och honung. Men eftersom att jag vid första tillfället inte hade någon olja hemma och jag inte gillar honung så skippade jag det. Oljan uteslöt jag helt och honungen ersatte jag med vanlig sirap. Nu har jag bytt ut sirapen mot Agave sirap som är helt sockerfri, för att göra det hela ännu lite nyttigare.
 
Jag använder inga mått utan fyller helt enkelt bara upp en långpanna med min blandning. Blandar ungefär 1/2-1 dl vatten och lika mycket Agave sirap, häller på och blandar runt. Sen in i ugnen på 150 g i 30 min. Jag rör om några gånger och sen är det klart!
Sara

Måste testa!! 😊

Anna

Gört! :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress