Fiskbiffar med tacokrydda
Idag har jag jobbat för första dagen på nästan fem veckor. Är det nåt jag har blivit extra peppad på nu när jag drar igång med dagbarnen igen är det att laga god och rolig mat. Eller, rolig och rolig...annan mat än det jag har för vana att göra i alla fall.
Igår provade jag en linsgryta med grönsaker som min syster tipsade om. Blev faktiskt överraskad över hur pass god den var. Levi var dock kanske inte riktigt lika övertygad.
Därför ville jag idag laga någon rätt som jag trodde skulle gå hem hos barnen. Har ett tag nu varit sugen på att göra fiskbiffar så idag slog jag till. För att försäkra mig om att smaken skulle gå hem hos de små kryddade jag med vanlig tacokrydda och det blev en hit! De slukade biffarna i ett nafs och ville ha mer och mer.
 
Jag använde:
400 g torsk
Ca 1/2 påse färdig tacokrydda
1 ägg
Lite finhackad purjolök
En halv pressad lime
En skvätt grädde
 
Körde allt i matberedaren några sekunder tills det var blandat och förvandlat till fiskfärs.
 
Alltså, det är ju inte helt lätt att ta en snygg bild på råa fiskfärsburgare så det var nära att jag skippade att lägga ut den här bilden. Insåg dock att jag inte hade nån bild på det färdiga resultatet så...håll till godo.
 
Till detta stekte jag champinjoner och färsk broccoli. Valde att servera med couscous och yoghurtsås.
Annars hade ju kanske potatis känts som ett mer naturligt tillbehör men eftersom jag har en liten treåring som för tillfället inte uppskattar potatis så fick det bli ett annat alternativ för att slippa fightas.
 
Imorgon ska vi prova att göra kycklingköttbullar. Bäst att gå och tina kycklingfilé!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress