Märkliga veckor

Igår var jag ute och lekte med Levi för första gången på nästan fyra veckor.
Virus på balansnerven har varit väldigt...märkligt. Att vara så hjälplös har varit just märkligt. För mig har nog det jobbigaste varit att inte kunna ta hand om Levi. Vi är ju vana att vara varandras hela värld i veckorna. Det är lixom han och jag på dagarna. Att istället behöva skicka iväg honom nån annan stans har varit tungt och också det väldigt märkligt. Då är det tur att man i alla fall har så många underbara människor i sin närhet som rycker ut och ställer upp. En fin, fin farmor och mormor tex. Och så världens bästa Anna och Mays så klart. Levi tackar Jeaus nästan varje kväll för Maya och hennse leksaker ♡ Störst lass har förståss David fått dra. Tänk vilken tur att kag gifte mig med världens bästa!
Nu börjar jag tack o lov må bättre och vi hoppas att våran vardag ska bli lite mer normal igen.
Liza

Åh det låter inget kul! Hoppas att du är bättre:) Jag känner också magont redan nu för när Leo ska börja på dagis fast det är jättelange kvar!
Kramar

sommartjejen

usch vad jobbigt att bli så dålig och så länge också. Håller tummarna att du får må bra nu! KRAM!!

Veronica

Usch och fy vad jobbigt! Skönt att det är över!
Hoppas ni håller er friska nu! Själva har vi nu avverkat x antal magsjukor...

Svar: Åh stackare! Magsjuka är verkligen hemskheter. Hoppas ni mår bättre nu!
Anna

Veronica

Hej Anna! För det första, grattis till den roliga nyheten!:-)

Vi bokade just en sista-minuten till Sal (Santa Maria) och har nu lite småångest...tänkte att du som var där för precis ett år sedan kunde lugna mig lite...:-)
Min last är att oroa mig och nu är min oro: 1) Magsjuka. Vi har tidigare varit i Egypten och där kom magsjukan som ett brev på posten...Hur är det på Sal, vågar man köpa mat överallt? 2)Avresan är redan nästa vecka, och barnen är inte vaccinerade mot Heptatit. Hade ni vaccinerat Levi inför resan? 3) Sjukvården. Vi brukar ha en del otur med sjukdomar - även under resor. T ex i våras när vi for till Rhodos så fick vår pojke öroninflammation och hade 40 grader feber och spydde på nerresan...Vet du hur det ser ut med läkarvård där? Ursäkta detta långa inlägg...

Svar: Hej! Jag skickade en vänförfrågan på FB till dig så kan vi prata mer om Kap Verde där :)
Anna

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress