Gårdsbutiken i Vareborg

Här om dagen åkte Levi, Vilma o jag till Vareborgs bärodling för att kolla in deras gårdsbutik. Redan när vi kom fram insåg jag att jag borse tagit med mig kameran. Här kommer istället ett gäng oredigerade mobilbilder.

Att kliva in i den lilla butiken och mötas av det här var lixom lite för bra för att vara sant.


Så mycket härliga närproducerade grönsaker!

Vi pratade lite med tjejen i kassan och när vi nämnde att det var första gången vi var där tog hon fram en påse med brödbitar och frågade om vi ville mata fiskarna.
Det ville vi så klart och blev rätt förvånade när vi kom fram till en jätte-damm med jätte-fiskar. Inga små guldfiskar i en liten pöl direkt, som jag kanske sett framför mig.

Det blev många glada rop och tjut från båda barnen när fiskarna lixom nästanhoppade efter maten.

Efter en stund vid dammen gick vi tillbaka till butiken och plockade på oss det vi var sugna på. Hit kommer vi garanterat åka igen!
SaraH

Så underbart, vilken dröm! :)

Svar: Ja verkligen!
Anna

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress