Karameller!
Förut idag bestämde vi oss för att gå på upptäcktsfärd i skogen som ligger precis bakom vårt hus. Vi satte Vilma i selen, tog med en liten hink ifall vi skulle hitta några blåbär och gav oss iväg. Precis när vi klivit in i skogen såg vi en myrstack. Mycket spännande! Men när vi lyfte blicken från den och gick några steg till hittade vi guld. Massor av kantareller (eller karameller om man frågar Levi ♡) som lixom bara stog där och väntade på att bli plockade.
 
Det är ju bara det att de måste rensas också. Det tog sin lilla tid om vi säger så. Men värt är det ändå när man får sätta tändern i en macka med smörstekta kantareller en grå och regnruskig sommarkväll. Plus att ha en hel del kvar till en annan dag!
Anonym

Vilka vackra karameller, jag hittade kantareller redan innan midsommar( på torsdagen) fast inte så där fina, det är verkligen tidskrävande att rensa, försöker göra så mycket av det som möjligt i skogen.

Svar: Oj det var verkligen tidigt! Smart att rensa i skogen. Får prova det nästa gång :)
Anna

pärlan

Gott, gott..nu längtar jag ut till skogen. Det är kul att bara råka på kantareller.

Svar: Ja! Det är nog första gången det händer mig :)
Anna

Robex Lundgren

fint

Svar: :)
Anna

JUNITJEJ

Åh, så gott med kantareller!

Svar: Verkligen galet gott!
Anna

Frida

Åh har de redan börjat växa! :D

Svar: Ungefär så tänkte jag också när vi hittade dem :)
Anna

Viktoria

Vad härligt att kunna plocka och njuta av kantareller!

Svar: Verkligen helt fantastiskt! :)
Anna

angelicasvarld.blogg.se

Men va underbart att kunna plocka lite av skogets guld!! Smörstekta kantareller på en toast är ju bland det godasate som finns!

Svar: Instämmer fullständigt! Sjukt gott :)
Anna

Ida

Åh lyckos er att hitta kantareller nu! Här uppe får vi minsann vänta tålmodigt ett tag till :)

Svar: Ja, verkligen lyxigt! :)
Anna

Hanna Karlsson

Åh så gott! Vill också hitta en massa svamp.

Svar: Ja! Och det ger lixom mersmak. Måste ge mig ut snart igen :)
Anna

elin stridh

åh kul, ska ut och leta i helgen :D

Svar: Det tycker jag! Lycka till :)
Anna

Cecilia Johansson

Kantareller är gott! speciellt när de är smörstekta! ;) Har inte sett en enda svamp i år. Hat inte gått i skogen :P

Svar: Ja smörstekta kantareller är svårslaget!
Anna

Jennie bott i LA

OH skogens guld, mumma!

Svar: Verkligen! :)
Anna

Elisabeth

Åh gott!

Svar: Ja extremt gott!
Anna

B E T T Y

Vilken fantastisk syn!

Svar: Ja visst! Helt fantastiskt :)
Anna

kicki

Mums!!

Kolla din fb, har mailat dig:-)

Svar: :)
Anna

Familjen Geocaching

Oj! Alldeles gult! Har oxå börjat hitta lite kantareller i skogarna, men har inte sprungit på ett ställe så fint som ditt ännu. 😊

Svar: Härligt! Det här var första gången som jag som vuxen hittat så mycket kantareller. Man blir ju så glad :)
Anna

Nora Bååth

Åh kantareller, nu blir mamma glad :D

Svar: Ja det är verkligen en mysig tid när de kommer upp :)
Anna

johanna

men åh vad glad man hade blivit om man hittade en sådan guldgruva!

Svar: Eller hur! Jag jublade och sonen fattade nog då att det här var nåt speciellt och hängde på i jublet :)
Anna

Dixi Wonderland

Var ute och plockade en halv liter med blåbär idag men tyvärr såg jag inga kantareller :( Växer dom på speciella ställen? Tänkte om de var under något speciellt träd eller liknande :)

Svar: Men åh så härligt med blåbär! Mitt favoritbär :)Jag har fått lära mig att kantareller trivs där det är fuktigt. Ofta där det växer mossa. Vet inte om det stämmer dock :)
Anna

joe

Mumma så gott :)

Svar: Verkligen!
Anna

Dixi Wonderland

Tack för tipset :D Ska kolla efter de nästa gång vi ger oss ut ;D

Svar: Hoppas ni hittar! Lycka till :)
Anna

Jasmine

Så fantastiskt! Kantarellsmörgås är ju så gott. Kul för er! :)
Kram

Svar: Ja det är verkligen så gott!
Anna

Sonya Friberg

Gud så gott! Älskar kantareller! :D

Svar: Jag också! :)
Anna

Mathilda.nu

OJ! Galet vad mycket på samma ställe. Jag brukar gå i timmar och typ hitta två stycken ;)

Svar: Hehe, jag också! Därför blev jag så extra glad över detta :)
Anna

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress