Sommarlov!
Idag har vi haft avslutningsfest med dagbarnen på förmiddagen. När vi vinkat av barnen gick vi på sommarlov. Nu är vi lediga till mitten på augusti!

Mina sommarlovsbarn!

Vi har firat på lite olika sätt. Först cyklade vi bort till blomsterhandeln. Jag köpte en palm till mig själv i avslutningspresent. Kassörskan frågade lite oroligt (när hon såg att barnen hade cykelhjälmar på sig) om vi skulle cykla hem med allt det där? Den rymmer mycket den där lådan. Idag fick jag med mig två barn, 50 liter jord, en palm, två paprika plantor och några krukor med kryddor. 

Lite senare firade vi på barnens vis med att äta glass på Tre Toppar.

Efter glassen cyklade vi vidare ner i hamnen. Fiskaffären var öppen så vi hoppade in där en sväng.

Tittade på häftiga fiskar.

Sen cyklade vi vidare och hemåt. 


Nu har jag just mumsat i mig den rökta makrillen jag köpte med mig hem från fiskaffären. Perfekt början på vårt sommarlov! 
Farmorn

Så härligt för er och snart har vi semester och då kommer vi, längtar efter de små godingarna när man ser bilderna, kram o pussilufsen från oss 💞💞💞💞💞

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress