Levis funderingar

När bebismagen får flera godnattpussar, kramar och klappar av blivande storebror, då blir lixom mammahjärtat nästan sprickfärdigt av kärlek.
Vi har en Levi sång som vi sjunger varje kväll när han ska sova. Ikväll när jag la honom frågade han vad vi ska sjunga för bebisen när den kommit ut och ska sova, och så hittade han på en egen bebissång.
Han frågade även om var bebisens säng ska stå och jag berättade att bebisen kommer att sova nära mig eftersom den kommer att äta på natten. Väldigt knasigt att äta mitt i natten tyckte Levi.

Det är så mysigt att höra hans funderingar och tankar om bebisen. Våran lilla kille ska bli storebror ♥

Det närmar sig

Nu har jag gått in i vecka 33 och längtar väldigt efter att få träffa den lilla som gömmer sig där inne.
När vi kom hem från semestern kändes det helt plötsligt som det inte är så långt kvar. Jag fick genast ett väldigt behov av att få allt iordning. Fixa lite smågrejer, ta fram vagnen och så.
Levi pratar också mycket om bebisen. Ska bli så spännande att se hur det blir när den är här ♡

Minisemester i Köpenhamn

För ungefär en vecka sen lämnade vi Levi i stugan hos hans farmor o farfar för att åka själva till Köpenhamn.

Lite extra kul tyckte jag att det var eftersom jag aldrig varit i Danmark förut.

Vi körde direkt ut till Nyhavn där vårt hotell låg men eftersom det var långt kvar till incheckningen lämnade vi bilen och började strosa längs med kanalen.

Uteserveringar så långt ögat kunde nå.

Efter en stund kom vi till Ströget och fortsatte gå där.

När vi blev hungriga letade vi upp en restaurang och satte oss i solen och åt lunch för att sedan börja promenera tillbaka till hotellet.

På vägen kikade vi på dem som gjorde crepes.

Och köpte en smarrig chokladdoppad "våffelpinne".

Sen var det dags att checka in. Vårt hotell hette 71 Nyhavn hotel och låg längst ut i Nyhavn.

I en gammal ombyggd tegelbyggnad.

Rummet var kanonfint med bjälkar i taket och utsikt över kanalen.

Efter incheckningen gav vi oss ut på stan igen. Eftersom att jag för tillfället inte klarar av att gå så mycket bestämde vi oss för att åka med på en riktigt turistig båttur istället. Försökte även ta en bild på oss själva. Det gick väl så där.

Det var rätt mysigt att åka runt i kanalerna.

Förhållningsregler...

Som David roade sig med att bryta.

När båtturen var över satte vi oss på en restaurang i Nyhavn och åt grillbuffé och gick sedan vidare för att köpa glass och andra godsaker. Vi gick runt en bra stund innan vi blev allt för trötta och tog oss tillbaka till hotellet.
Vi sa god natt till vår fina utsikt och vaknade nästa morgon till en härlig frukostbuffé innan vi rullade tillbaka till Sverige, stugan och Levi.

Prova stövlarna

När man är vid havet är även de regniga och gråa dagarna rätt härliga. En sån dag åkte vi in till stan för att köpa nya stövlar till Levi och när vi kom hem igen behövde vi ju så klart gå ut för att prova dem. Vi skulle bara gå en kort promenad på stranden och plaska i vattnet men det slutade med att vi spenderade hela eftermiddagen där nere.

Tänk så kul man kan ha med vatten, sand, stenar och lite tång.

Ja, och en båt också då.
Levi jobbade hårt med att bygga en fördämning i bäcken.

Efter en stunds lek fick han syn på några andra barn som fiskade krabbor på bryggan. Vi gick dit och vipps så hade han fått två nya kompisar. David gick upp till stugan och hämtade Levis fiskespö och så blev vi som sagt kvar där resten av eftermiddagen.

Så väldigt väldigt roligt att han lärt känna andra barn här i området. Senast idag har vi lekt på stranden med dem igen, nästan hela dagen.

En eftermiddag inne i stan

För nån vecka sen hade vi en eftermiddag som blev så där alldeles perfekt. Vi åkte in till stan för att äta glass. Sen hade vi inga andra planer så vi strosade ner till stranden. (Kan det bli bättre än en stad som har en sandstrand mitt i stan?) Där gungade vi och Levi badade en lång stund.

Tills vi började känna oss hungriga. När vi kom fram till resturangen vi tänkt äta på visade det sig att de hade nån slags barnspecial och hela familjen åt för halva priset. Toppen tyckte vi och dessutom fick vi bästa bordet med soffor och ett eget träd.

Perfekt liten eftermiddagstripp.

Att göra så lite som möjligt

Idag bjuder jag på mobilbilder. Bara för att jag inte orkar gå och hämta datorn och kameran. Min plan för dagen har nämligen varit att göra så lite som möjligt. Efter en dag på Ullared igår behövde magen och jag vila upp oss. Därför började vi dagen på stranden. Efter en stunds krabbfiske med Levis nyfunna vänner grävde jag ett hål i sanden för magen så jag kunde ligga ner och sola ryggen.

Urbra! Jag solade och Levi lekte.
Dagen fortsatte ute i sommarvärmen och när Levi hade somnat slukade vi hämt-thaimat.
Nu måste jag dock snart resa mig från soffan och gå o packa lite. Imorgon väntar nänligen nya äventyr.