Fantastisk helg!

Den här helgen har varit den skönaste och bästa på länge! Nästan så det har känts som en liten minisemester. Vänner på kvällsmat, kalas, ännu mer vänner på besök, fixat saker som behöver fixas, kvällsmat på stranden och mycket mer. I fredags när våra middagsgäster drog sig hemåt klarade vi inte riktigt av att gå in för att lägga barnen. Vi packade ner dem i lådcykeln och åkte ner till havet istället. Vi åkte ut på piren och njöt för fullt av kvällen, solen, havet och av att vara tillsammans.
♡♡

Ljuvliga förberedelser

I fredags var vi på polisstationen och hämtade ut Levis nya pass. Och tänk att en sån simpel sak kan få mig att bli alldeles lycklig inuti. För jag vet att det är en liten bit på vägen i alla res-förberedelser. En liten tjuvstart på resan.

Vi betar av lite saker allt eftersom så att inte allt ska behöva ske på samma gång. Vilmas resevaccin är också avklarat.
Okej. Bara att erkänna att det kanske inte är helt utan baktanke att detta betas av redan nu dock.
Det är nämligen så att jag råkar ha något slags syndrom av obotlig reslust (om någon hade missat det). Och då är det oundvikligt att tankar i stil med att "Det kan ju faktiskt hända att vi åker utomlands nån gång innan Maui" dyker upp. Därför är nu både pass och vaccinationer redan avklarade.
Nu blir det antagligen ingen flygtur i sommar men dock en road trip till Danmark. Jag har spenderat x antal timmar med att leta bra airbnb boenden och trots det är jag inte trött på det. Jag älskar planerandet och letandet och att försöka få till ett bra upplägg. En natt är bokad och några fler ska bokas imorgon. Woho!

Första skolbesöket

Igår var en stor dag för en lite kille. Vi var nämligen på besök i skolan som han ska börja på till hösten.

Det gick så bra. Han var så frimodig och glad. Hans fröknar verkar vara världens mysigaste och ja, trots att det är en stor skola och en lite större klass än jag hade velat så tror jag det kommer bli riktigt bra!

Våtdräktspremiär

I fredags när det fortfarande var sommarvarmt passade vi på att prova Levis nya våtdräkt som han fick i födelsedagspresent.
Först tog jag och Levi en tur.
När jag och Vilma paddlade ut roade sig Levi med att surfa på stenarna.
Sen var det Levi och Davids tur.
Vilma är nu den enda i familjen som inte har någon våtdräkt (vilket hon i.n.t.e är nöjd över) men hon roade sig ganska bra ändå.
Hon beundrade bland annat sina rosa tånaglar som vi hade fixat tidigare.
Solstrålen ♡
Självklart skulle våtdräkterna provas ordentligt innan vi gick hem och Levis fick helt klart godkänt!

Sommarkvällar i maj

Veckan som gått har varit overkligt varm här. Riktig sommarvärme och strålande väder! En kväll gick jag ut på piren en sväng för att se på solnedgången.
På stranden var det några som badade.
Magiskt vackert.
Och så stilla.

6 år!

Hur det är möjligt att den här killen redan hunnit bli 6 hela år är ju då fullständigt ogreppbart. Men tydligen är det så och här kommer ett gäng med bilder från födelsedagen och helgen innan.
Vi började så klart med frukost på sängen och paketöppning. Vi fick då sjunga en hel massa gånger för att han skulle vakna.
Det kan vara så att detta är den mest tacksamma lilla pojke som finns. Han blir så glad för allt som han får och jag vet inte hur många gånger han sagt att vi är de bästa föräldrarna man kan ha och tackat kanske 1000 gånger för presenterna han fått.
Lite senare på dagen gick vi till glasscafét och firade lite mer. Vi hade sagt att Levi fick välja 6 kulor eftersom han fyllde 6 år. Ni kanske kan ana den lyckan?! Han slukade i stort sätt hela glassen själv!
På lördagen innan hans födelsedag hade vi superhjältekalas. Levi hade klätt ut sig till sin egenpåhittade superhjälte, Robotman. Här poserar han :)
Vi hade även besök av mormor och morfar på kalashelgen.
En mycket lyckad kalashelg!