Chocolate chip cookies med diam
Här kommer lite bilder från dagens bakning med banren. Idag gjorde vi Chocolate chip cookies med diam.
Man behöver så klart chocolate chips.
 
Och daimkulor.
 
Det här måste nog vara världens enklaste recept på den här typen av kakor då man bara slänger i alla ingredienser i en skål och blandar ihop. Perfekt när man bakar tillsammans med små.
 
Levi rekommenderar att man smakar lite när man blandar.
 
Blanda tills degen har blivit en deg.
 
Och gör sen små bollar och platta till dem lite med handen.
 
Tada!
 
Här är receptet:
 
3 3/4 dl mjöl
1 tsk bakpulver
1 1/4 dl mjukt smör ( Ja vet, vem mäter smör i dl och inte i gram... Jag brukar köra på känn, typ 50-100g)
1 dl socker
1/2 dl farinsocker
1/2 tsk vaniljsocker
1 ägg
2 dl hackad choklad eller små chocolate chips
Jag hade även i 1 dl diamkulor.
 
In i ugnen i 10-12 min på 200 grader.
 
Jag måste säga att det blev väldigt gott med daim i. Så gott att jag överväger att byta ut chokladbitarna helt mot daimkulor nästa gång.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress