Ängeby gårdsbutik
I lördags gick jag in på Gårdsnära för att se om det finns någon gårdsbutik i närheten som säljer närproducerade ekologiska ägg. Jag hittade Ängeby gårdsbutik så dit åkte vi.
 
Och oj som jag gillar såna här ställen! Att kliva in i en liten butik där allt känns så äkta som det bara kan bli. Där allt är packade i små fina pappåsar och prislapparna är handskrivna. Och där grejerna dessutom är ekologiska...det blir ju inte mycket bättre lixom. Nu var det ju så klart inte så väldigt välfyllt just här på grönsaksbordet men jag lär komma tillbaka när säsongen drar igång och köpa på mig alla möjliga härliga grönsaker som jag hoppas ska finnas då.
 
 
 
Det som fick följa med mig hem var ett gäng bruna ekologiska ägg och 1kg fullkornsdinkelmjöl som jag planerar att baka nåt smaskigt bröd av imorgon.
kicki

åh kokt ägg har jag inte ätit sedan innan jag blev gravid. Provade någon gång i mitten och bläääääää. det sitter i fortfarande.

Anna

Hihi, ja vissa sånna saker satt i länge för mig också efter att Levi föddes =)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress