Ett halvt år
Idag är det sex månader sen flyttlasset gick. Ett halvt år har vi alltså bott här. Det har gått väldigt fort! Ett helt fantastiskt halvår. Jag vågar mig nog på att säga att det varit det bästa halvåret hittills och det blir bara bättre och bättre. De första månaderna var så klart en omställning och eftersom det blev sommar ganska fort kändes det lite som en väldigt lång semester. Nu är det dock höst och vi har kommit in i vardagslunken. Och som jag älskar att ha vardagen här!
 
Innan vi hade bestämt oss för att flytta och stod och velade som mest över att stanna i Uppsala eller flytta hit läste jag citatet "Livet är så väldigt mycket vardag" som en vän hade skrivit angående något helt annat. Det fick mig verkligen att tänka till och inse vad jag faktiskt ville. Just att ha vår vardag på en plats vi älskar och där vi trivs så väldigt, väldigt bra. För visst kan man resa iväg på fantastiska resor och se spännande platser men det är så korta stunder och ja, livet är verkligen så väldigt mycket vardag och jag älskar att vår vardag numera är precis just här.
 
Sen hjälper det ju så klart också att vi redan lärt känna så många nya härliga människor och fortsätter göra det hela tiden. Det vi saknar är barnens farmor och farfar. Den där vardagliga kontakten. Att bara kunna svänga förbi när vi varit och handlat. Att kunna åka dit några timmar på en lördag. Levi och farmors egna små utflykter en fredag eftermiddag. Att ha någon som vill barnvakta. Som tur är ses vi lite nu och då och snart är det dags igen.
SaraH

Oj vad fort ett halvår går. Och så rätt. Livet är så mycket vardag. Det är den man behöver vara till freds med! :) Kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress