När hjärnan går på högvarv
Hur kommer det sig att det enda som får plats i mitt huvud just nu är jobb? Från att jag vaknar till att jag somnar snurrar det i jobbgrejer i huvudet. Till och med på helgen kommer jag på mig själv med att skicka iväg en fråga, ett sms hit och dit. Bara lite fixande här och där.
Dagarna är så intensiva och när dagbarnen går hem tar allt det andra vid. Då ska maten lagas till kvällen och inför morgondagen. Då ska allt det andra fixas med. Tur är det att vi är två som delar på den biten.
Idag tog David med sig Vilma på en cykeltur för att jag skulle få sitta vid datorn och jobba ifred. Och ändå sitter jag här nu kl.22.13 och räknar ut när vi är klara med hela alfabetet om vi kör en bokstav i veckan... Det tar lixom aldrig slut.
Till råga på det är Vilma e.x.t.r.e.m.t mammig just nu med allt vad det innebär. Och Levi önskar gemensam lego-lek samma sekund som sista dagbarnet stänger dörren och går hem för dagen. Jag tror aldrig det varit mer intensivt än det är nu. 
Missförstå mig inte. Jag skulle aldrig byta detta mot att vara tvungen att lämna bort mina barn på dagarna. Vill bara få ur mig att...det är lite väl mycket just nu helt enkelt.

Hej och hå vilket peppigt inlägg!  Tyvärr ryms det som sagt inte mycket mer hos mig för tillfället så detta är vad jag har att bjuda på. 
Återkommer förhoppningsvis med nåt mer inspirerande en annan dag.
SaraH

Ojdå... Vet precis hur det är med det där... Så svårt, men försök, försök koppla bort jobbet åtminstone innan du somnar... För mig hjälper det med telefon/skärmförbud i sängen, att läsa mig till sömns ( tar oftast inte mer än 5 min ändå...) ger tankarna chans att skingras åtminstone in i drömmarna... ibland... ☺️❤️😴 Kram

Svar: Tack för tipset 💛 Ska försöka att inte svara på jobb sms/FB - inlägg osv på kvällen. Måste hitta nån strategi för att kunna koppla bort.
Anna

SaraH

En strategi jag försökt hålla sen i våras och som faktiskt varit till stor hjälp för mig: öppnar mejl, FB, Insta och sånt endast två gånger per dag, kl 12 o kl 16, då hinner jag göra det jag ska innan jag fastnar i "viktiga" saker som dyker upp där. Det mesta klarar ju faktiskt att vänta på svar ett par timmar utan att det blir katastrof... Sms är ju svårare att vänta med :)

Svar: Låter smart. Får börja med nåt sånt!
Anna

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress