Smida planer på kvällskvisten.
God kväll från ett svinkallt Varberg! Inte inne hos oss dock. Här eldar vi i kaminen och har just lagt två febriga barn så här är det varmt på alla sätt och vis.
Och här sitter jag, på kontoret och knaprar lite för hårda granola bars, dricker rooibos te och smider planer.
Att hitta ett sätt att kunna jobba oberoende av plats och på de tider jag själv väljer lockar mig mer än någonsin. Så det är det jag klurar på just nu. Hur jag ska kunna uppnå detta. 
Sitter du på några geniala idéer som du vill dela med dig av så bring it on! Tills dess funderar jag vidare och hoppas på att jag kan vara på rätt spår med det jag tittar närmare på för tillfället!

SaraH

You go girl!! :)
Det viktigaste tror jag är att ha hjärtat med sig i det man gör. Vi är inte vana vid det i Sverige, här biter man ihop och arbetar av plikt, ju gråare och kämpigare man har det desto finare och värdigare är det på något underligt vis... Min amerikanska vän har med sig en helt annan syn på arbetslivet, där hon kommer ifrån är det så självklart och naturligt att man strävar efter "to do what you love". Det kanske inte alltid är möjligt men siktet är i allafall inställt på att kunna leva på sin passion. Jag tycker det är en underbar inställning men vilken skillnad, här ses det mer som något fult att jaga drömmar och tro att man är värd att göra något som får en att känna sig levande! Du kommer att hitta ditt sätt, det är jag övertygad om! Hejaheja!

Svar: Tack! Ja det borde ju vara självklart att sträva efter det i alla fall. Bra med tankar från andra kulturer ibland 😉
Anna Svalander

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress